28.12.1960
RAŽENA DARBA GADS
Ja saliktu vienu otram galā tos daudzos kilometrus, ko šogad , nolidojuši Liepājus planiensti, tad tiešām iznāktu, ka viņi aplidojuši turpat vai pusi zemeslodes.

Kluba šā gada bilancē raksturīgākais tas, ka līdzas republikas rekordistam Edvīnam Vilnim ģenerāluzbrukumā mākoņiem devās jau vesela plejāde viņa audzēkņu. Un jāsaka, ne bez sekmēm. Viļņa rekords ilglidojumā 6 stundas 53 min. “tiķa apšaudīts gan no tālākas, gan no pavisam tuvas distances”. Vistuvāk ar 6 stundu 2s. min. lidojumu tam piekļuva metalurga» mehāniskā ceha virpotājs Arnis Bušmanis, bet rezultātus, kādi vēl pirms pāris gadiem būtu republikas rekordu godā, ne vienu reizi vien uzrādījuši ari Ojārs Bitenieks, Vilnis Vismiņš, Elmārs Malks un vairāki citi planieristi. Turklāt šo piecu augstāk minēto sportistu svārku atloku grezno starptautiskās klases planieristu nozīme sudraba “C”. Tātad ar plašu vērienu uzsākts ceļš uz augstu meistarību, uz izciliem rezultātiem.
Otrs raksturīgs rezultāts masveidības augšana. Reta bija tāda nedēļa, kad kāds no jaunajiem planieristiem nebūtu izgājis savā pirmajā patstāvīgajā lidojumā, bet dažs labs no viņiem, kā Novads. Lēja, Tūbelis, Stenclava un vairāki siti jau pārbaudījuši savus spēkus ari lidojumos termiskajās strāvās. Pašreiz viņu pēdās gatavojas iet nākamie planieristi , kuri pagaidām ar lidošanas « noslēpumiem» iepazīstas pie tāfeles kluba klasē. Tātad likti stingri pamati planierisma tālākajai izvēršanai.
Jāatzimē ari, ka kluba darba lauks paplašinājies tas nodarbosies ar parašūtisma sportu un turpmāk sauksies par LIEPAJAS SABIEDRISKO AVIASPORTA KLUBU.
Visaktuālākā problēma – angārs
Līdz ar Maskavas piešķirtajiem diviem rekord-planieriem kluba rīcībā tagad ir vesela eskadriļa – 7 planieri. Bez tam visā drīzumā paredzams vēl jauns pieaugums», kā ari ir visas iespējas saņemt motor lidmašīnu. Sakarā ar to lauksaimniecības mehanizācijas skolas šķūņa daļa, ko aizņēmuši planieristi , kļuvusi daudz par šauru. Turklāt skolas vadība palūgusi līdz nākamajam rudenim “nelūgtos viesus” no šķūņa izvākties. Tātad angāra problēma līdz pēdējam nobriedusi. Galvenais jautājums – kā to atrisināt.

Angāra projekts 15 planieriem un maksas aprēķins gatavs. Tos izgatavoja kluba biedri projektu biroja darbinieki Leja un Zorgēvics. Ari ar galvenajiem celtniecības darbiem planieristi paši tiks galā. Taču nepieciešami līdzekļi apmēram 60 tūkstoš rubļu (pēc 1. janvāra 6 tūkstoši). Tikai pilsētas izpildu komiteja līdz šim savam klubam ar tiem nekādi negrib palīdzēt (ne tā kā Daugavpili vai Klaipēdā, kur šim pašam nolūkam piešķīra daudz lielākas summas). Pašreiz gan ar šo jautājumu sāk nodarboties partijas pilsētas komiteja
tātad acīm redzot labvēlīgs atrisinājums būs. Un planieristi cer. ka ātri, jo
PIE DURVĪM SPARTAKIĀDES GADS
tehniskajos sporta veidos.
Mūsu klubam tas sāksies pavisam drīz. Nevar art kavēties, jo jau maija beigas – republikāniskā spartakiāde Planierismā, kurā liepājniekiem jāsagatavo divas komandas. Jaunākie sportisti sacentīsies
par visu lidojuma elementu visprecīzāko izpildījumu un 50 km pārlidojumā, bet vecākie tāllidojumā, kā ari 100 km distancē par vislielāko ātrumu. Līdz tam klubam jātiek galā ar klasifikācijas sacensībām un pilsētas spartakiādi.
Augustā Liepājas klubam uzdots noorganizēt starppilsētu sacensības, kurās piedalīsies labākie Rigas, Jelgavas un Liepājas planieristi. Kluba biedri pašreiz veic priekšdarbus planieru un pārējās tehnikas sagatavošanai jaunajai sezonai. Gatavošanās norīs ar lozungu CĪNĪTIES PAR UZVARU REPUBLIKĀNISKAJĀ SPARTAKIĀDĒ!
V. Ante, Liepājas sabiedriskā avia-sporta kluba biedrs